#DUTCHGP – MOTO3: ORTOLA WYGRYWA I ODBIERA VEIJEROWI HOLLENDERSKIE MARZENIE
W końcu nadszedł czas na wyścig na Motul TT Assen, gdzie Ivan Ortola (MT Helmets – MSI) zdobył spektakularne zwycięstwo po niespodziewanym manewrze na ostatnim okrążeniu w Holandii. #48 zakończył Grand Prix idealnie, finiszując przed Collinem Veijerem (Liqui Moly Husqvarna Intact GP) na drugim miejscu, który przegrał zwycięstwo u siebie o zaledwie 0,012s. Na podium obok Ortolei i Veijera stanął po świetnym wyścigu David Muñoz (BOE Motorsports), który stoczył intensywną walkę startując z jedenastej pozycji.
Gdy światła zgasły, z pole position fantastycznie wystartował Angel Piqueras (Leopard Racing), prowadząc stawkę przez pierwszy zakręt. Jednak już na początku Ortola miał inne plany – przejął prowadzenie na pierwszym okrążeniu. Z tyłu grupy, kilku kierowców musiało odbyć pojedyncze/podwójne Długie Okrążenia, z Joelem Estebanem (CFMOTO Gaviota Aspar Team), który jako pierwszy z czołówki odbył swoje Długie Okrążenie na drugim okrążeniu.
Veijer wkrótce wszedł na pozycje podium i zaczął gonić Ortolę i Taiyo Furusato (Honda Team Asia), tworząc ekscytującą czołową grupę walczącą o zwycięstwo. Veijer szybko zajął drugie miejsce przed Furusato, a następnie pierwszy raz objął prowadzenie na 12. okrążeniu, co wywołało owacje na stojąco.
Gdy tylko #95 wyszedł na prowadzenie, natychmiast przyspieszył, na co grupa liderów odpowiedziała tempem Veijera. Znany widok #80 zaczął przecinać stawkę po trudnym weekendzie, a David Alonso (CFMOTO Gaviota Aspar Team) po ciężkiej walce w stawce awansował na P2 po raz pierwszy, mimo że Kolumbijczyk został zmuszony do oddania jednej pozycji za wyprzedzanie pod żółtymi flagami.
Grupa liderów kontynuowała walkę, umożliwiając Veijerowi i Ortolei odskoczenie na dystans, a walka o prowadzenie zaostrzyła się na ostatnim okrążeniu. To był emocjonujący finisz z Ortolą, który idealnie rozegrał ostatnie okrążenie, zmniejszając dystans i czekając na idealną okazję do ataku – na ostatnim zakręcie. Ostatni szykan ponownie dostarczył fajerwerków, z Ortolą wyprzedzającym Veijera w strefie hamowania, by przypieczętować zwycięstwo z przewagą 0,012s.
Podczas gdy dla Ortolei był to powód do radości, dla Veijera to niewielkie rozczarowanie, ostatnie miejsce na podium przypadło Muñozowi, który mocno naciskał w końcowych etapach. Tymczasem tuż za podium, ale nie o wiele, był Jose Antonio Rueda (Red Bull KTM Ajo), który zajął czwarte miejsce po obronie przed Alonso na ostatnim okrążeniu. #80 utrzyma prowadzenie w klasyfikacji mistrzostw po zajęciu piątego miejsca.
Za Alonso był Luca Lunetta z SIC58 Squadra Corse, który zakończył jako najlepszy Honda w niedzielę na szóstym miejscu. Adrian Fernandez z Leopard Racing finiszował przed polesitterem i kolegą z drużyny Piquerąsem, który był ósmy na mecie.
Ostatnie miejsca w pierwszej dziesiątce przypadły Stefano Nepie (LEVELUP MTA) i Ryusei Yamanace (MT Helmets – MSI), którzy byli mniej niż trzy sekundy od zwycięstwa.
“TO NIE BYŁ FINAŁ, NA JAKI LICZYLIŚMY DZISIAJ. CAŁY WEEKEND PRACOWALIŚMY ŚWIETNIE, A DZISIAJ BYŁ CZAS, ABY TO WŁAŚCIWIE ZAKOŃCZYĆ. WALCZYŁEM O POZYCJE NA PODIUM POD KONIEC WYŚCIGU, KIEDY NA CZTERY OKRĄŻENIA PRZED META ZJECHAŁEM Z TORU PO ZDERZENIU Z INNYM ZAWODNIKIEM, TRACĄC KILKA MIEJSC. BĘDZIEMY DALEJ PRÓBOWAĆ, NIE PODDAJEMY SIĘ.”
ADRIAN FERNANDEZ P7
“WEEKEND ZACZĄŁ SIĘ DOBRZE, CHOCIAŻ FP1 NIE POSZŁO TAK DOBRZE, ALE BYŁEM PEWNY RESZTY WYŚCIGU, PONIEWAŻ CZUŁEM SIĘ ŚWIETNIE. JEDNAK NA TRZECIM OKRĄŻENIU FP2 MIAŁEM CIĘŻKI WYPADEK, CO OZNACZAŁO, ŻE NIE WZIĄŁEM UDZIAŁU W Q2. DOBRZE ZACZĄŁEM WYŚCIG, ALE OD DRUGIEGO OKRĄŻENIA JUŻ NIE CZUŁEM SIĘ KOMFORTOWO I STRACIŁEM WSZYSTKIE ODCZUCIA Z MOTOCYKLEM. TERAZ ZANALIZUJEMY DANE, ABY DOKŁADNIE ZROZUMIEĆ, CO SIĘ STAŁO, ZANIM ZACZNIEMY NASZ WEEKEND NA SACHSENRINGU W PRZYSZŁYM TYGODNIU. BĘDZIEMY CIĘŻKO PRACOWAĆ W NADCHODZĄCYCH DNIACH, ABY UPENIĆ SIĘ, ŻE WYJEDZIEMY Z NIEMIEC Z DOBRYM WYNIKIEM.”
RICCARDO ROSSI P18
“DZISIAJ DOKONALIŚMY ISTOTNYCH POPRAW, I JESTEM ZADOWOLONY ZE ZWIĘKSZONEGO ZAUFANIA DO MOJEGO STYLU JAZDY I OBSŁUGI MOTOCYKLA. JEDNAK TROCHĘ ROZCZAROWAŁ MNIE WYNIK WYŚCIGU, PONIEWAŻ ZAJĄŁEM MIEJSCE P20. TO SZKODA, PONIEWAŻ MIAŁEM NADZIEJĘ ZAKOŃCZYĆ W STREFIE PUNKTOWEJ, ALE ZACZĄŁEM MIEĆ PROBLEMY W POŁOWIE WYŚCIGU. DRUGA POŁOWA WYŚCIGU OKAZAŁA SIĘ BYĆ BARDZIEJ WYZWAJĄCA. MIMO TO, OGÓLNIE TO BYŁ DOBRY WYŚCIG, A MY ROBIMY STOPNIOWE POSTĘPY. JESTEM ZAANGAŻOWANY W WALCĘ O PUNKTY I OSIĄGNIĘCIE MOCNEGO WYNIKU W PRZYSZŁYM TYGODNIU NA SACHSENRINGU.”
TATCHAKORN BUASRI P20
Kliknij przycisk poniżej, aby zobaczyć wszystkie zdjęcia #KytCrew z weekendu we Włoszech.