#FRENCHGP – MOTO3: ALONSO CIESZY SIĘ SŁODKIM SMAKIEM ZWYCIĘSTWA WE FRANCJI

Po trudnym weekendzie na Grand Prix Hiszpanii, David Alonso (CFMOTO Gaviota Aspar Team) powrócił na najwyższy stopień podium podczas Michelin® Grand Prix de France. To był pokaz mistrzowskiej jazdy Kolumbijczyka, który wybrał idealny moment na atak, aby wygrać swoje trzecie wyścig sezonu z numerem #80. Daniel Holgado (Red Bull GASGAS Tech3) zajął mocne drugie miejsce po świetnym wyścigu, gdzie Hiszpan kontrolował rywalizację od początku. Zwycięzca Grand Prix Hiszpanii, Collin Veijer (Liqui Moly Husqvarna Intact GP), zajął trzecie miejsce, tracąc do drugiego zwycięstwa sezonu tylko 0,242 sekundy.

Gdy światła zgasły, prowadzący na starcie Alonso początkowo świetnie wystartował, zanim Holgado zaatakował na trzecim zakręcie i natychmiast przesunął się na prowadzenie. David Muñoz był zawodnikiem, który na początku mocno awansował, startując z ósmego miejsca i przedzierał się przez stawkę na drugą pozycję na końcu pierwszego okrążenia.

W czołowej grupie liczącej 14 kierowców, z ruchami na każdą okazję, Alonso walczył o czwartą pozycję z Angelem Piquerasem (Leopard Racing), który pokazał kilka niesamowitych manewrów przez cały wyścig. Tymczasem Holgado pewnie prowadził na czele, a teraz liderował przed Veijerem, który przeprowadził skuteczny atak i próbował zbudować przewagę.

Riccardo Rossi (CIP Green Power) miał świetny wyścig, walcząc w czołowej piątce, ostatecznie wyprzedzając Alonso z #80. Jednakże dla Rossiego wszystko skończyło się katastrofą, gdy Włoch rozbił się po kontakcie z Muñozem, który za incydent otrzymał podwójną karę długiego okrążenia.

Na czele stawki prowadzenie wciąż się zmieniało, z Holgado odzyskującym prowadzenie przed tym, jak Muñoz objął czoło w trakcie swojego pierwszego LLP – spadając na 16. miejsce. Na czele doszło do dramatycznego momentu między Holgado i Veijerem, którzy się zderzyli, a z tyłu Scott Ogden z MLav Racing rozbił się, zanim Muñoz rozbił się na 11. zakręcie na pięć okrążeń przed końcem. Tempo na czele było wysokie, a napięcie rosło przed wyścigiem, który zapowiadał się na zaciętą walkę aż do ostatniego okrążenia.

To były dwa za cenę jednego dla Alonso, który przejął prowadzenie na trzy okrążenia przed końcem, zanim Holgado natychmiast odwdzięczył się tym samym. Wszystko zależało od ostatniego okrążenia i był to fajerwerk we Francji, gdy Alonso zaatakował na pierwszym zakręcie i przejął prowadzenie w wyścigu, doskonale wybierając swój moment. Holgado nie był w stanie odpowiedzieć w ostatnim sektorze, z Alonso wybierającym idealny moment na hamowanie i wystrzeliwującym z ostatniego zakrętu, aby wygrać we Francji.

Za mocną czołową trójką był drugi kierowca CFMOTO Gaviota Aspar Team, Joel Esteban, który przedzierał się przez stawkę, kończąc na czwartej pozycji z najszybszym okrążeniem wyścigu. Ivan Ortola (MT Helmets – MSI) zajął ostatnie miejsce w pierwszej piątce, po dobrej walce z Adrianem Fernandezem (Leopard Racing), który zaliczył powrót wyścigu po odbyciu podwójnego długiego okrążenia. Druga maszyna MT Helmets – MSI, Ryusei Yamanaka, była przed powracającym Jose Antonio Ruedą (Red Bull KTM Ajo), a Tatsuki Suzuki i Piqueras zajęli ostatnie miejsca w pierwszej dziesiątce.

“DZIŚ DUŻO SIĘ NAUCZYŁEM. STRACIŁEM DUŻO CZASU Z POWODU PODWÓJNEJ KARY DŁUGIEGO OKRĄŻENIA, ALE MIMO TO UDAŁO MI SIĘ ZNALEŹĆ ŚWIETNE TEMPO I STOPNIOWO ODZYSKIWAĆ POZYCJE. CHCIAŁBYM MOCNIEJ NACISKAĆ W OSTATNICH OKRĄŻENIACH, ALE OGÓLNIE JESTEM NAPRAWDĘ ZADOWOLONY Z WYNIKU TEGO WYŚCIGU I NIE MOGĘ SIĘ DOCZEKAĆ NASTĘPNEGO!”

ADRIAN FERNANDEZ – P6

“DZISIAJ BYLIŚMY SILNI, WALCZĄC O ZWYCIĘSTWO, ALE KONTAKT Z INNYM ZAWODNIKIEM SPOWODOWAŁ, ŻE SIĘ POŚLIZGNĄŁEM. PRZYKRO MI ZA CAŁY ZESPÓŁ, KTÓRY PRZEZ CAŁY WEEKEND PRACOWAŁ NAPRAWDĘ DOBRZE. WYNAGRODZIMY TO W BARCELONIE, DZIĘKI WSZYSTKIM, KTÓRZY SĄ PRZY MNIE. NASZ CZAS NADEJDZIE.”

RICCARDO ROSSI – NC

“TEN WYŚCIG BYŁ DLA MNIE TROCHĘ WYZWANIEM, PONIEWAŻ PIERWSZY RAZ ŚCIGAŁEM SIĘ NA TYM TORZE W LE MANS. UKOŃCZENIE WYŚCIGU TUTAJ BYŁO DLA MNIE NOWYM DOŚWIADCZENIEM. NADAL MAMY DUŻO PRACY DO WYKONANIA I MUSIMY SKUPIĆ SIĘ NA MINIMALIZOWANIU DROBNYCH BŁĘDÓW, ABY OSIĄGNĄĆ LEPSZE WYNIKI W NASTĘPNYM WYŚCIGU. POZYTYWNYM ASPEKTEM JEST TO, ŻE NASTĘPNY GRAND PRIX ODBĘDZIE SIĘ W BARCELONIE, NA TORZE, KTÓRY ZNAM I KTÓRY LUBIĘ. MAM NADZIEJĘ, ŻE TAM WYSTĄPIĘ ZNACZNIE LEPIEJ I OSIĄGNĘ DOBRY WYNIK. JESTEM W PEŁNI ZAANGAŻOWANY, ABY DAĆ Z SIEBIE WSZYSTKO W NADCHODZĄCYM GP.”

TATCHAKORN BUASRI – P20

Kliknij przycisk poniżej, aby zobaczyć wszystkie zdjęcia #KytCrew z weekendu we Francji.

GRANDPRIX

Lorem ipsum dolor sit amet, qui aperiam vituperatoribus at. Aliquip percipit ei vix, ceteros mentitum reprehendunt eu est.

QUICK INFO

Monday-Friday: 9am to 5pm; Satuday: 10am to 2pm
7300-7398 Colonial Rd, Brooklyn 242 Wythe Ave #4, Brooklyn
+ (123) 124-567-8901 + (123) 124-567-8901
grandprix@qodeinteractive.com grandprix@qodeinteractive.com