#SPANISHGP – MOTO3: ZWYCIĘSTWO VEIJERA, ALONSO RATUJE PUNKTY W JEREZ
Było to 19-okrążeniowe widowisko Moto3™ podczas Gran Premio Estrella Galicia 0,0 de España, gdzie Collin Veijer (Liqui Moly Husqvarna Intact GP) przekroczył linię mety i zatriumfował po tym, jak faworyt David Alonso (CFMOTO Gaviota Aspar Team) niespodziewanie zaliczył upadek na starcie wyścigu. David Muñoz (BOE Motorsports) zajął drugie miejsce po silnym pokazie z numerem #64, finiszując zaledwie 0,045 sekundy za liderem, po prowadzeniu na początku i dawaniu z siebie wszystkiego na ostatnim okrążeniu. Ivan Ortola (MT Helmets – MSI) stoczył świetną walkę w czołowej grupie, ale stracił kontakt w końcowej fazie, kończąc jako trzeci, przed swoim zespołowym kolegą.
Wszystkie rozmowy przed GP Hiszpanii koncentrowały się na mokrych miejscach, które pozostały po deszczu w sobotę. Jednak po wyłączeniu świateł, hiszpańscy fani byli świadkami dramatycznego pierwszego okrążenia, gdy Muñoz bez problemów poradził sobie z warunkami i wystrzelił na prowadzenie w pierwszym zakręcie. Alonso szybko odzyskał prowadzenie i natychmiast przycisnął, aby maksymalnie przyspieszyć na pierwszym okrążeniu.
Jednak na ostatnim zakręcie wszystko się rozegrało, a Alonso stracił przód na końcu pierwszego okrążenia – przekazując prowadzenie Muñozowi. To był niezwykle rzadki błąd Kolumbijczyka, który teraz stanął przed ogromnym zadaniem, gdyż na czele rozpoczęła się zacięta walka. Veijer wkrótce objął prowadzenie w intensywnej sześciomotocyklowej grupie po dobrym starcie z pierwszego rzędu.
Jednak po drugiej stronie garażu Liqui Moly Husqvarna Intact GP, serce pękło Tatsukiemu Suzukiemu, który napotkał problem techniczny i zjechał do alei serwisowej. Suzuki opuścił pit lane i kontynuował wyścig, będąc o jedno okrążenie za resztą stawki przez resztę GP Hiszpanii.
Wszystkie oczy były skierowane na Alonso, który wykazał dojrzałość i spokój, torując sobie drogę przez stawkę i wkraczając na punktowane pozycje na sześć okrążeń przed końcem, z misją uratowania dobrego wyniku w GP Hiszpanii. Numer #80 dorównywał tempem czołowym zawodnikom przez cały wyścig, a najszybsze okrążenie kilkukrotnie zmieniało właściciela.
Końcowa faza wyścigu na czele była całkowicie nieprzewidywalna, z czołową grupą skurczoną do czterech motocykli, a Veijer demonstrując kontrolę. Yamanaka był następnym zawodnikiem, który nie mógł dorównać nieustępliwemu tempu Veijera, zostawiając trzy motocykle w walce o zwycięstwo.
Holender utrzymał prowadzenie na ostatnim okrążeniu z Muñozem na ogonie #95, czekając na okazję do ataku. Muñoz próbował przy każdej możliwej okazji i usiłował ustawić idealny napęd w kierunku ostatniego zakrętu. Jednak Veijer był zbyt silny – uniemożliwiając Muñozowi pokazanie przedniego koła. To pozwoliło Veijerowi przekroczyć linię mety i wygrać po fantastycznym wyścigu i pojedynku z Muñozem. Dalej w stawce, Alonso zakończył na 11. miejscu po niesamowitym powrocie, zdobywając punkty z ostatniej pozycji.
Yamanaka kończąc na czwartym miejscu pozwolił Joelowi Kelso (BOE Motorsports) zająć piąte miejsce po tym, jak Joel Esteban (CFMOTO Gaviota Aspar Team) stracił przód na ostatnim zakręcie, wypadając z toru i tracąc potencjalnie miejsce w pierwszej piątce. Adrian Fernandez (Leopard Racing) był szósty, kończąc jako najlepszy zawodnik na Hondzie – przed Danielem Holgado (Red Bull GASGAS Tech3). Numer #96 powrócił po trudnych kwalifikacjach na siódmą pozycję, kończąc wyścig przed LEVELUP – MTA’s Nicolą Carraro. Włoch był przed swoim zespołowym kolegą Stefano Nepą (LEVELUP – MTA), przekraczając linię mety na dziewiątym miejscu przed Angelem Piquerasem (Leopard Racing), który zamknął pierwszą dziesiątkę.
“JESTEM ZADOWOLONY Z DZISIEJSZEGO WYNIKU. TOR NIE BYŁ W NAJLEPSZYCH WARUNKACH, A DZISIAJ DOWIEDZIELIŚMY SIĘ, ŻE MUSIMY KOŃCZYĆ WYŚCIGI, ABY CIĄGLE SIĘ POPRAWIAĆ. BYŁO NIESAMOWITE ŚCIGAĆ SIĘ PRZED TAK NIESAMOWITYM TŁUMEM!”
ADRIAN FERNANDEZ – P6
“WEEKEND ZACZĄŁ SIĘ DOBRZE. KWALIFIKACJE BYŁY TROCHĘ BARDZIEJ SKOMPLIKOWANE Z POWODU WARUNKÓW NA TORZE, ALE PODCZAS WYŚCIGU MIAŁEM DOBRE TEMPO. NIESTETY, STRACIŁEM DUŻO CZASU W PIERWSZYCH KILKU OKRĄŻENIACH, WALCZĄC Z INNYM KIEROWCĄ. DLATEGO STRACIŁEM GRUPĘ PRZED SOBĄ. TO NAPRAWDĘ SZKODA, BO PRĘDKOŚĆ BYŁA. TERAZ ZAMIERZAM W PEŁNI SKONCENTROWAĆ SIĘ NA WTORKOWYM TEŚCIE, ABY BYĆ GOTOWYM NA LE MANS.”
RICCARDO ROSSI – P18
“DZISIAJ MIELIŚMY SŁODKO-GORZKIE SOBOTNIE KWALIFIKACJE NA TORZE CIRCUITO DE JEREZ – ÁNGEL NIETO. PODCZAS PORANNEGO TRENINGU 2 CZUŁEM SIĘ DOBRZE NA MOTOCYKLU. ZESPÓŁ DOKONAŁ PEWNYCH KOREKT, KTÓRE POPRAWIŁY USTAWIENIA MOTOCYKLU, CO ZWIĘKSZYŁO MOJĄ PEWNOŚĆ SIEBIE NA TORZE. POMIMO TRUDNOŚCI ZWIĄZANYCH Z DESZCZEM PODCZAS PORANNEGO TRENINGU, DAŁEM Z SIEBIE WSZYSTKO, A INFORMACJE ZWROTNE BYŁY POZYTYWNE. TĘ PEWNOŚĆ SIEBIE ZABRAŁEM ZE SOBĄ NA KWALIFIKACJE, ALE NIESTETY DOSZŁO DO WYPADKU. NA SZCZĘŚCIE NIE BYŁ TO POWAŻNY WYPADEK, FIZYCZNIE JESTEM W PORZĄDKU, ALE CZUJĘ SIĘ ROZCZAROWANY Z POWODU ZESPOŁU. PATRZĄC NA JUTRO, MOIM CELEM JEST UTRZYMANIE SIĘ BLIŻEJ CZOŁOWEJ GRUPY I ZAANGAŻOWANIE SIĘ W WALKĘ O PUNKTY. Z WSPARCIEM ZESPOŁU JESTEM ZDETERMINOWANY, ABY ODNIEŚĆ SUKCES W WYŚCIGU.”
TATCHAKORN BUASRI – P24
Kliknij przycisk poniżej, aby zobaczyć wszystkie zdjęcia #KytCrew z weekendu w Hiszpanii.