#PORTUGALGP – MOTO3: HOLGADO STAWIA OPÓR RUEDZIE PO POJEDYNKU W PORTUGALII

Daniel Holgado (Red Bull GASGAS Tech3) utrzymał prowadzenie i wygrał Grand Prix Portugalii po emocjonującym pojedynku na ostatnim okrążeniu. Jose Antonio Rueda z zespołu Red Bull KTM Ajo przekonująco prowadził na początkowych etapach, ale ostatecznie przegrał różnicą 0,044 sekundy, kończąc na drugiej pozycji. Na podium stanął także Ivan Ortola (MT Helmets – MSI), który zaimponował stawce mądrą jazdą i zdobyciem miejsca na podium.

Po zgaśnięciu świateł Rueda zdobył holeshot, świetnie startując z pole position. Już na pierwszym okrążeniu zbudował małą przewagę nad Holgado i Davidem Alonso z zespołu CFMOTO Gaviota Aspar.

Angel Piqueras (Leopard Racing) i Ryusei Yamanaka (MT Helmets – MSI) obaj ulegli wypadkom na pierwszym okrążeniu wyścigu, po tym jak Yamanaka stracił przód na trudnym zakręcie dziewiątym – zbierając przy tym obrońcę tytułu JuniorGP.

Slipstream był kluczowy, pozwalając czołowej grupie dogonić Ruedę i rozpocząć napiętą walkę, gdy 10 zawodników walczyło na czele. W pierwszej grupie znalazł się Ivan Ortola z MT – Helmets – MSI, który z dziewiątego miejsca awansował na czwarte, nastawiając się na zwycięstwo.

Luca Lunetta (SIC58 Squadra Corse) zaliczył highside na piątym zakręcie, w podobnym wypadku do tego z kwalifikacji. Lunetta nie był ostatnią ofiarą tego zakrętu – Riccardo Rossi (CIP Green Power) rozbił się pod koniec wyścigu.

Alonso (lider mistrzostw) zaczął przebijać się przez stawkę, wyprzedzając Ortola i Holgado na szóstym okrążeniu wyścigu. Kolumbijczyk miał misję wygrania dwóch wyścigów z rzędu – ustanawiając w tym procesie najszybsze okrążenie. Jednak Holgado odpowiedział, walcząc z powrotem na trzecim zakręcie w emocjonującym manewrze.

Matteo Bertelle (Rivacold Snipers Team) był najlepszym Hondą na początkowych etapach, walcząc z Joelem Estebanem (CFMOTO Gaviota Aspar Team), nieco odstając od czołowej grupy.

Alonso popełnił pierwszy błąd w czołowej grupie, ratując się przed wypadkiem na trzecim zakręcie i spadając na piąte miejsce. To prowadziło do niezwykłego okrążenia, gdy 17-latek przebił się przez grupę z powrotem na drugie miejsce.

Gdy wyścig przekroczył półmetek, nikt nie był w stanie dorównać prędkości Ruedy w ostatnim sektorze. Aż do dziesiątego okrążenia, gdy Alonso wyszedł na prowadzenie po raz pierwszy w tym wyścigu, wywołując eksplozję w czołowej grupie.

Collin Veijer (Liquid Moly Husqvarna Intact GP) i Joel Kelso (BOE Motorsports) zaczęli angażować się w walkę – z Holenderem próbującym magicznego manewru z zewnątrz Ruedy.

Holgado był kolejnym zawodnikiem na czele wyścigu, prowadząc grupę utalentowanych kierowców. W końcowej fazie wyścigu rękawice zostały zdjęte, pozycje zmieniały się na każdym zakręcie, a walka o prowadzenie sprowadziła się do pojedynku. Holgado prowadził przed Ruedą, z którym razem zdołali odskoczyć od Ortolei na ostatnim okrążeniu wyścigu.

Rueda zrobił wszystko, co w jego mocy, pokazując swoje koło przy wjeździe na ostatni zakręt, jednak gdy czekała na nich szachownica, to Holgado przekroczył linię mety jako pierwszy, wygrywając pierwszy wyścig dnia w Portugalii. Rueda zaledwie 0,044 sekundy za nim w bolesnej porażce, a Ortola utrzymał trzecie miejsce po heroicznej jeździe z siódmego miejsca na starcie.

Alonso był czwarty po walce z Kelso na ostatnim okrążeniu, tracąc czas w końcowej fazie wyścigu. Kelso zajął piąte miejsce przed Veijerem (kończącym na szóstym miejscu), który teraz awansował na czwarte miejsce w klasyfikacji mistrzostw. Nepa zajął siódme miejsce po całowymścigowej walce z Joelem Estebanem, tymczasem David Muñoz (BOE Motorsports) stoczył walkę z Adrianem Fernandezem z Leopard Racing, z Muñozem wygrywającym i kończącym w pierwszej dziesiątce.

Jacob Roulstone zdobył punkty dla obu maszyn Red Bull GASGAS Tech3, kończąc na 11. miejscu przed Bertelle na 12. miejscu. Tatsuki Suzuki nadal zyskiwał na tempie na motocyklu Liquid Moly Husqvarna Intact GP – kończąc wyścig na 13. miejscu. Vicente Perez (Red Bull KTM Ajo) oraz MLav Racing’s Scott Ogden zdobyli ostatnie punkty wyścigu.

Trudny weekend dobiega końca. Nie mogłem dać z siebie 100% fizycznie, ponieważ wciąż odczuwam ból po wypadku w Katarze. Dziś chciałbym tylko podziękować zespołowi, ponieważ bardzo mi pomogli i wspierali mnie przez cały weekend. Jestem pewien, że przyjedziemy do Austin w pełnej formie, aby walczyć o nasze cele!

ADRIAN FERNANDEZ – P10

Cześć wszystkim, dzisiejszy wyścig w Portugalii był dla mnie trudny. Nadal przyzwyczajam się do jazdy na tej oponie i czasami miałem wrażenie, że tracę przyczepność, co utrudniało kontrolę nad motocyklem przez cały wyścig. Nie mogę się już doczekać kolejnego wyścigu w Austin, mam nadzieję, że poczuję się bardziej komfortowo z motocyklem i moim stylem jazdy. Zrobię wszystko, co w mojej mocy, aby lepiej jeździć, pracować nad konkretnymi obszarami i nauczyć się efektywniej zarządzać motocyklem. Dziękuję wszystkim za wsparcie. Do zobaczenia w Ameryce!

TATCHAKORN BUASRI – P21

Wyścig zaczął się dobrze, miałem dobry start i od razu znalazłem się w czołowej grupie. Wszystko szło dobrze, oszczędzałem opony na koniec wyścigu, ale nagle straciłem przyczepność na tyle. Nie wiem dokładnie, co się stało, ale po prostu nie mogłem kontynuować. Zaczynałem tracić pozycje i ostatecznie wyleciałem na highside bez wyraźnego powodu. Najważniejsze w tym weekendzie było to, że zespół wykonał świetną pracę. Byliśmy szybcy przez cały czas i to właśnie będziemy pamiętać, kiedy wyjedziemy do Austin, gdzie będziemy próbować nadrobić stracone dziś punkty.

RICCARDO ROSSI – NC

Kliknij przycisk poniżej, aby zobaczyć wszystkie zdjęcia #KytCrew z weekendu w Portugalii.

GRANDPRIX

Lorem ipsum dolor sit amet, qui aperiam vituperatoribus at. Aliquip percipit ei vix, ceteros mentitum reprehendunt eu est.

QUICK INFO

Monday-Friday: 9am to 5pm; Satuday: 10am to 2pm
7300-7398 Colonial Rd, Brooklyn 242 Wythe Ave #4, Brooklyn
+ (123) 124-567-8901 + (123) 124-567-8901
grandprix@qodeinteractive.com grandprix@qodeinteractive.com